מחזור משכנתא – מה אתם צריכים לשאול את עצמכם?

יש לא מעט שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם בעת מחזור משכנתא. הרי למחזר את המשכנתא זה לא עניין של מה בכך. על מנת למחזר את המשכנתא ישנו צורך לקחת משכנתא חדשה. לכן מבחינתכם לתהליך המחזור עליכם להתייחס בדיוק כמו לתהליך לקיחת משכנתא חדשה. עם היתרונות מצד אחד, ועם החסרונות מהצד השני. זה יאפשר לכם להיות בטוחים כי אתם לא עושים דברים שתצטערו עליהם. עד שאתם כבר ממחזרים את המשכנתא, לפחות תעשו זאת כמו שצריך. אחרי שתמחזרו את המשכנתא תוכלו ללכת לישון בשקט בלילה.

במסגרת מחזור משכנתא נהוג לעבור בנק?

לשאלה הזאת אין תשובה חד משמעית, וכל אחד יכול לעשות את הבחירה שלו. הבנקים אומנם מפסידים מכך שאתם ממחזרים את המשכנתא, אך הם ירצו לשמור אתכם בתור לקוחותיהם. אם תנצלו את הכוח שיש לכם בידיים, תוכלו לקבל משכנתא חדשה בתנאים מעולים. אל תשכחו כי המחזור של המשכנתא נועד על מנת שתוכלו בין היתר להטיב את התנאים. אם התנאים יישארו כפי שהם, זה עלול להחזיר אתכם בדיוק לאותו מצב. לכן את ההחלטה האם לעבור בנק או שלא, תקבלו אחרי שתשמעו את כל ההצעות.

 

למשך כמה זמן לפרוס את המשכנתא?

גם כאן כל אחד יכול לעשות את הבחירות שנראות לו לנכון. השאיפה שלכם חייבת להיות לסיים עם המשכנתא הכי מהר שרק אפשר. ככל שתפרסו את המשכנתא לתקופה ארוכה, כך תצטרכו לשלם ריבית גבוהה. לא מעט אנשים שמבצעים מחזור משכנתא דואגים גם לקצר את תקופת ההחזר. אך בו בזמן עליכם לזכור לא להעמיד את עצמכם עם הגב אל הקיר. במקרה שבו תעמידו את עצמכם עם הגב אל הקיר הנזק עלול לגבור על התועלת.

מה צריך לשאול לגבי מחזור משכנתאות

מתי הכי נכון לבצע מחזור משכנתא?

יכולות להיות לא מעט סיבות שישכנעו אתכם למחזר את המשכנתא. לכל אחד זה יכול להגיע בשלב שונה בחיים, ולכן אין נוסחה מדויקת. אם אתם מרגישים כי המשכנתא כבדה עליכם, שווה לשקול למחזר אותה. סיטואציה אחרת היא סיטואציה שבה היה שינוי במקום העבודה, שינוי לטובה או לרעה. כל שינוי דרסטי באורח החיים יכול לגרום לכך שתצטרכו למחזר את המשכנתא.

מי אמור לסייע לכם למחזר את המשכנתא?

הכי חשוב שתחפשו אחר אנשי מקצוע מנוסים המתמחים בנושא של מחזור משכנתא. מוטב כי אותו איש מקצוע שתפנו אליו יהיה איש מקצוע ניטראלי. איש מקצוע שלא קשור לבנק או לכל גוף אחר שממנו תיקחו את המשכנתא. כך תקבלו ייעוץ הוגן של מומחה שחושב אך ורק על טובתכם האישית. אם תיקחו אנשי מקצוע מתוך הבנק או מתוך גופים אחרים יהיו להם מניעים זרים. זה בסוף עלול לפגוע בכם כאשר תסתכלו על התמונה בשלמותה. אותו איש מקצוע יכול לסייע לכם לקחת גם הלוואה כנגד נכס.