מחזור משכנתא: תמחזרו את המשכנתא ותרוויחו כסף

המשכנתא חונקת אתכם? נכון להיום קיימות אפשרויות שונות להוזיל את המשכנתא באופן משמעותי. כל מה שנדרש מכם לעשות זה לבחור את האפשרות המועדפת עליכם. במאמר הבא נרצה להציג בפניכם את אחת מהאפשרויות הכי יעילות – מחזור משכנתא. גם אם זוהי הפעם הראשונה שאתם שומעים על האפשרות הזאת מוטב כי תכירו אותה. יכול להיות כי דווקא היא תהיה האפשרות שתאפשר לכם לצאת לחיים חדשים. פתאום לא תרגישו את המשכנתא חונקת אתכם, ותוכלו לחיות כמו שתמיד רציתם. אז מה אתם בדיוק צריכים לדעת? תקראו את המאמר הבא, ולא יהיו לכם עוד שאלות בהקשר הזה.

 

מה המשמעות של מחזור משכנתא?

עד כה יכול להיות שיצא לכם לשמוע על מחזור נייר או על מחזור פסולת. אך מה זה בכלל אומר שאתם יכולים למחזר את המשכנתא? התהליך עצמו הוא תהליך יחסית פשוט שכל אחד יכול לבצע. במהלך המחזור של המשכנתא, אתם מכסים את המשכנתא הישנה ומקבלים אחת חדשה. המשכנתא החדשה מכסה את המשכנתא הישנה, ומאפשרת לכם להנות מיתרונות רבים. כך תוכלו למצוא את עצמכם פתאום עושים דברים שעד לא מזמן היו נראים לכם דמיוניים. תוכלו להוציא הוצאות שאולי עד כה לא הייתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא.

באילו מצבים כדאי לחשוב על למחזר את המשכנתא?

יכולות להיות לא מעט סיבות שיביאו אתכם למסקנה כי הגיע הזמן לבצע מחזור משכנתא. אנו ננסה להציג לפניכם את כל הסיבות הכי שכיחות שאולי רלוונטיות גם עבורכם. אך בשורה התחתונה תוכלו לבחור באפשרות הזאת גם אם אף אפשרות לא בדיוק נוגעת אליכם.

  • רוצים לסיים לשלם את המשכנתא? אם המצב הכספי שלכם השתפר בצורה ניכרת, תוכלו לשנות את תנאי המשכנתא. על ידי מחזור של המשכנתא תוכלו לבקש להגדיל את ההחזר החודשי וכך תוכלו לסיים איתה. פתאום משכנתא של 20-30 שנה, יכולה להסתיים תוך 5-15 שנה ללא כל בעיה.

  • ההחזר החודשי חונק אתכם? אין לכם מה להיכנס לפאניקה, בדיוק לשם כך ישנה אפשרות למחזר את המשכנתא. אם אתם לא יכולים לעמוד בהחזר החודשי, שווה לכם לנסות לשנות את גובה ההחזר החודשי. תוכלו להפחית את ההחזר החודשי על מנת להתאים את המשכנתא למצבכם הנוכחי. השינוי הזה יכול לתת לכם אוויר לנשימה.

  • יכול להיות שהריבית במשק ירדה בשנים האחרונות, ושווה לכם למחזר את המשכנתא. הריבית שאותה אתם מחזיקים לבנק תופסת חלק משמעותי בגובה ההחזר החודשי. אם הריבית ירדה, אתם יכולים לקחת משכנתא חדשה בתנאים טובים במיוחד. כאשר תבחנו את ההבדל לאורך עשרות שנים הוא יהיה משמעותי. פתאום תמצאו את עצמכם לוקחים את אותה המשכנתא בתנאים אחרים לחלוטין.

מהם היתרונות הבולטים של מחזור משכנתא?

  • התאמת המשכנתא למצב הכספי שבו אתם נמצאים בכל עת. התאמת המשכנתא יכולה להיות לכאן או לכאן, ואתם אלה שקובעים מה נכון עבורכם. כך תוכלו לדעת כי לא תמצאו את עצמכם מצטערים על כך שלקחת את המשכנתא בשלב מסוים. יש לכם אפשרות לקחת את המשכנתא שתתאים לכם בהתאם לכל תקופה.
  • עשיתם טעויות כאשר לקחת את המשכנתא בעבר? באמצעות מחזור משכנתא תוכלו לתקן את הטעויות השונות שבוצעו בעבר. לעיתים כאשר ניקח את המשכנתא לראשונה נחשוב בצורה מעט שונה. כעבור כמה שנים יהיה אפשר לתקן את הטעויות, ולקחת משכנתא טובה בהרבה. זוהי בדיוק הסיבה כי לא מעט אנשים בוחרים למחזר את המשכנתא ולא להשאיר אותה כך. האפשרות הזאת מאפשרת לתקן טעויות שקרו בעבר.
  • באמצעות מיחזור משכנתא תוכלו לכסות חלק נכבד מהמשכנתא. אם קיבלתם סכום מסוים של כסף הוא יכול לסייע לכם על מנת לכסות את המשכנתא. אם לא הצלחתם לכסות את כל המשכנתא תוכלו לפחות לכסות חלק ממנה. זה יאפשר לכם לראות את האור בקצה המנהרה.
  • משכנתא רצוי מאוד לקחת ביחד עם אנשי מקצוע מיומנים. במקרה שבו לא לקחת את המשכנתא הראשונה עם איש מקצוע ניתן למחזר אותה. לאחר מחזור של המשכנתא תוכלו לבצע את כל הפעולות ביחד עם איש מקצוע. איש מקצוע שחי ונושם את עולם המשכנתאות יכול לסייע לכם לעשות את הבחירות הנכונות.

האם כל אחד יכול למחזר את המשכנתא?

באופן עקרוני לאף אחד לא אמורה להיות בעיה למחזר את המשכנתא. אינכם נדרשים לקחת כאן משכנתא חדשה מבלי שיש לכם משכנתא קיימת. אתם בעצם הופכים את המשכנתא שלכם לכזאת שתהיה אידיאלית עבורכם. כל עוד לא היו בעיות עם החזר המשכנתא, הבנק לא אמור להערים קשיים. גם אם הבנק מערים קשיים, תמיד תוכלו לפנות אל איש מקצוע. הוא יסייע לכם להבין בדיוק מה נכון לכם לעשות כדי להפוך את המחזור למשהו שהוא בגדר האפשרי. כל ועד תפעלו על פי הספר לא אמור להיות מניע לבצע מחזור משכנתא.

 

מחזור משכנתא או הלוואה כנגד דירה?

זוהי שאלה שלא מעט אנשים שואלים את עצמם, ומוטב כי תבינו מה נכון עבורכם. ראשית נדגיש כי כל אחת מהאפשרויות הללו יכולה להיות אידיאלית עבורכם. יש כאלה שיעדיפו למחזר את המשכנתא ואחרים שיעדיפו לקחת הלוואה כנגד נכס. אם יש לכם משכנתא קיימת, תוכלו לנסות למחזר אותה ולהטיב את התנאים שלה. במידה ואין לכם משכנתא קיימת, כדאי לכם לבחון אפשרות של הלוואה כנד דירה. זה יכול לאפשר לכם לקבל תנאים שיהיו מתאימים למצב שבו אתם נמצאים. כל פעולה שתעשו צריכה להיות כזאת המגובה על ידי אנשי מקצוע. עולם המשכנתאות וההלוואות יכול להיות מאוד מתעתע. מוטב כי תעשו החלטה סופית שתהיו שלמים ובטוחים לגביה באופן חד משמעי.