הלוואה כנגד נכס קיים: מהם השלבים של התהליך?

ככל הנראה יצא לכם לשמוע על האפשרות של הלוואה כנגד נכס קיים. על פניו ההלוואה נראית כמו הלוואה רגילה לחלוטין, ללא כל הבדל או שוני מהלוואות אחרות. אך במהות שלה ההלוואה הזאת מעט שונה מכל הלוואה אחרת שאותה לקחתם. בשונה מהלוואות אחרות הניתנות בהתאם להון עצמי, כאן ההלוואה ניתנת על פי שווי הנכס. נכס שאמור לעמוד כערובה להחזר ההלוואה. במקרה שבו לא תחזירו את ההלוואה, הבנק יהיה רשאי להעמיד את הנכס למכירה. אך לכל אורך הדרך הנכס יישאר בבעלותכם, ולא תרגישו באף שינוי. הכי חשוב שתצליחו להחזיר את ההלוואה מתחילה ועד סופה.

שלב ראשון: לקרוא על הלוואה כנגד נכס קיים

לקחת הלוואה זה צעד משמעותי שלא ניתן להקל בו ראש. כל מי שלוקח הלוואה צריך לדעת כי זה לא עניין פשוט. ההלוואה צריכה להיות כזאת שתהיו מסוגלים להחזיר אותה לאורך זמן. לכן אם החלטתם לקחת הלוואה כנגד נכס תקראו על הנושא הזה. תנסו להבין מהי המשמעות של הלוואה שכזאת, ומה היא כוללת בתוכה. ככל שתגיעו מוכנים, כך תוכלו לחסוך לעצמכם כל מיני סיטואציות של חוסר נעימות.

 

שלב שני: הערכת שווי הנכס על ידי שמאי

איך תוכלו לדעת מהו השווי של הנכס שיש ברשותכם? על ידי הערכה מקצועית של שמאי. יש אנשי מקצוע שזוהי העבודה שלהם, להעריך שווי של נכסים. הם יודעים בדיוק את השווי של הנכס שאליו הם נכנסים. הערכה מתבצעת על פי שקלולים מתקדמים שנלקחים בחשבון. לכן לפני שתגיעו בקשה להלוואה, מוטב כי תבינו כמה שווה הנכס. כך תוכלו לדעת איזה סכום תוכלו לדרוש מהבנק או מכל גוף אחר. אתם אלה שקובעים את חוקי המשחק בנושא הזה.

השלבים להלוואה נגד נכס

שלב שלישי: קביעת סכום ההלוואה הנדרשת

כעת אחרי שהבנתם כמה שווה הנכס שברשותכם, תוכלו לקבוע את סכום ההלוואה. מוטב כי הסכום יהיה ריאלי, כזה שהבנק יצליח לאשר אותו. אם הבקשה לא תהיה הגיונית, היא כמובן תדחה על ידי הבנק. הלוואה כנגד נכס קיים צריכה להיות תואמת לשווי של הנכס. רוב הבנקים והגופים השונים מאשרים הלוואות בגובה של עד 80% משווי הנכס. כך שאם יש לכם את שווי הנכס לא תהיה לכם בעיה לחשב את סכום ההלוואה.

שלב רביעי: ממי לקחת הלוואה כנגד נכס קיים?

השלב האחרון הוא השלב שבו אתם צריכים לקבוע ממי לקחת את ההלוואה. בעבר הבנק היה הגוף הבלעדי שהיה מסוגל לספק הלוואות. כיום תמונת המצב שונה, ועוד לא מעט חברות ועסקים הצטרפו לסל האפשרויות. לא מעט חברות גדולות במשק מציעות לכם לקחת הלוואה כנגד נכס. כך שיש לכם את היכולת לבחור את הגוף שהכי מתאים לכם כמעט מכל בחינה אפשרית.