כל מה שחובה לדעת על תהליך מיחזור משכנתא

כל מי שיצא לו לקחת משכנתא מבין עד כמה היא משמעותית להמשך החיים. ההחזר החודשי אינו מסתכם בשנה או בשנתיים כמו הלוואות אחרות. משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח אשר מתפרסת על פני כמה עשרות שנים. יש כאלה שפורסים את המשכנתא שלהם על פני 20 או אפילו 30 שנה. המשמעות היא שאם פורסים את ההלוואה על פני תקופה כל כך ארוכה היא חייבת להיות רלוונטית. אך מאיפה אתם יכולים לדעת מה יהיה מצבכם עוד כמה שנים? בדיוק לשם כך ישנה אפשרות לבצע מיחזור משכנתא. מה אתם מוכרחים לדעת על האפשרות הספציפית הזאת? ריכזנו עבורכם את כל המידע הכי קריטי שיש.

 

נעים להכיר מיחזור משכנתא

מה היא המשמעות של מחזור משכנתא? לא מן הנמנע כי זוהי בכלל הפעם הראשונה שיצא לכם לשמוע על כך. אז נתחיל ונאמר כי האפשרות הזאת היא אפשרות שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים. בחלק לא קטן מהמקרים היא יכולה לחסוך לכם אפילו עשרות אלפי שקלים כאשר מסתכלים קדימה. במסגרת המחזור של המשכנתא אתם יכולים לשנות את התנאים שבהם לקחת אותה. כלומר לשנות את גובה ההחזר החודשי, ואולי אפילו לשנות גם את הסכום. כך שאם פתאום המצב הכלכלי השתנה, תוכלו להגיב אליו בהתאם. הרי אף אחד לא ירצה למצוא את עצמו בסיטואציה שבה הוא לא מסוגל להחזיר משכנתא. אם תפעלו בצורה נכונה תוכלו לדאוג לכך שתמיד תהיה לכם אפשרות להחזיר את ההלוואה שלקחתם.

ההחזר החודשי מכביד עליכם?

יכול להיות שכאשר לקחת את המשכנתא המצב הכספי שלכם היה מעולה. אך עם הזמן מצאתם את עצמכם נקלעים לקשיים כאלה או אחרים. מיחזור משכנתא בדומה לאפשרות של הלוואה כנגד נכס זוהי הפעולה הנכונה. תהיה לכם לשנות את גובה ההחזר החודשי כך שהוא לא יכביד עליכם. תוכלו לפרוס את המשכנתא על פני תקופה ממושכת. בדרך הזאת לא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם נאלצים לעשות פשרות או ויתורים. הרי כל מי שהמשכנתא חונקת אותו ימנע מעצמו לבצע פעולות אחרות. כעת יש לכם אפשרות ביחד עם המשכנתא לבצע את כל מה שאתם רוצים. כי המשכנתא כאן על מנת להישאר, ואין לכם איך לברוח ממנה. אתם צריכים לדעת איך תוכלו לחיות ביחד איתה ועדיין לא לוותר על החלומות או השאיפות.

 

ההחזר החודשי לא מדגדג אתכם?

כעת אנו נרצה לדבר בדיוק על הצד השני של המתרס. יש אנשים שלאורך השנים מצבם הכלכלי השתפר בצורה משמעותית. זה יכול להיות בגלל שדרוג במקום העבודה או בגלל הכנסה קבועה אחרת שאתם זכאים לה. במקרה כזה ההחזר החודשי שלקחת בעבר כבר לא יהיה רלוונטי. אתם תוכלו להביא את עצמכם למצב שבו תוכלו להגדיל את התשלום החודשי. במצב כזה תוכלו גם לסיים את המשכנתא במהירות רבה, ולפתוח דף חדש בחייכם. זה ללא ספק פרמטר שיכול להיות רלוונטי עבור לא מעט אנשים. לשנות את גובה ההחזר החודשי על מנת לגמור עם המשכנתא הכי מהר שרק אפשר. פתאום בשלב מסוים בגיל לא מבוגר תוכלו למצוא את עצמכם ללא משכנתא בכלל. כל זה קרה בגלל שבחרתם באפשרות של מיחזור משכנתא.

יועץ מחזור משכנתא

מהם השלבים של מיחזור משכנתא?

הגעתם למסקנה כי כדאי לכם למחזר את המשכנתא? כעת מוטב כי תכירו את כל השלבים שאתם אמורים לעבור. נגיד תחילה כי תהליך מחזור משכנתא אמור להיות קל בהרבה בהשוואה ללקיחת משכנתא חדשה. הרי קיימת משכנתא על שמכם, וכל מה שאתם נדרשים לעשות זה רק לשנות אותה מעט.

השלב הראשון הוא לקיחת משכנתא חדשה שאמורה לכסות את המשכנתא הקיימת. אם אתם צריכים כסף נוסף להוצאות אחרות זה בהחלט הזמן לחשב גם אותו. תיקחו הלוואה חדשה שתכסה את המשכנתא הקיימת ואת כל שאר ההוצאות שאותם תרצו להוציא.

השלב השני הוא פירעון ההלוואה הישנה. עם הכסף שקיבלתם עם המשכנתא החדשה תוכלו לכסות את המשכנתא הישנה. הבנק מצידו לא יערים קשיים כי יש לכם את הכסף הדרוש לטובת כך.

השלב השלישי הוא השלב שבו אתם מתחילים לשלם את המשכנתא החדשה. את המשכנתא החדשה אתם משלמים בתנאים החדשים שעל פיהם לקחתם אותה.

כל כמה זמן צריך למחזר את המשכנתא?

האמת היא שאין כללים כתובים מראש בהקשר של מיחזור משכנתא. יש כאלה שעושים זאת לעיתים נדירות מאוד ואחרים שעושים זאת על בסיס קבוע. כל אחד צריך להסתכל אך ורק על המשכנתא שלו, ולא על משכנתאות של אנשים אחרים. הרי מה שטוב לכם לא בהכרח יהיה טוב לאחרים. מה שטוב לאחרים לא בהכרח יהיה טוב לכם. ההמלצה היא שכל 3-5 שנים תבחנו את האפשרות הספציפית הזאת. ברגע שתהיו עם היד על הדופק תוכלו לבחור את הטיימינג הנכון. הטיימינג שבו תוכלו לכסות את המשכנתא הישנה עם משכנתא חדשה שתפורה עבורכם.

 

למה כדאי להתייעץ עם יועץ מיחזור משכנתא?

אתם סומכים אך ורק על עצמכם כאשר זה מגיע לכסף? אנו בהחלט יכולים להבין אתכם. אך עליכם לקחת בחשבון כי יש לא מעט אנשים שזוהי המומחיות שלהם. אנשים שמכירים את כל המשכנתאות הקיימות, ויכולים לסייע לכם מאוד. אם החלטתם למחזר המשכנתא הישנה מוטב כי תיקחו את המשכנתא החדשה בתבונה. כך תוכלו לדעת כי המשכנתא מתאימה לכם כמו כפפה ליד. יועץ משכנתאות המתמחה בהקשר של מחזור משכנתא ידע מה נכון לכם. הוא ימליץ לכם על גובה ההחזר החודשי ויעדכן אתכם בכל מה שאתם מוכרחים לדעת. בדרך הזאת תהיה לכם את היכולת לקחת משכנתא מבלי להתחרט לאחר מכן.