מחזור משכנתא: מתי כדאי למחזר את המשכנתא?

ברגע שתיקחו את המשכנתא היא תלווה אתכם לאורך תקופת זמן ארוכה. יש כאלה שהמשכנתא מלווה אותם לכל אורך חייהם, כמו חתונה קתולית. אך יש סיטואציות שונות שבהן מומלץ לכם למחזר את המשכנתא הישנה ולקחת חדשה. ההליך עצמו עשוי להישמע כמו הליך מתסכל שמוטב להימנע ממנו, אך המציאות שונה מעט. ישנם מצבים שבהם מחזור משכנתא הוא כמעט בגדר חובה. אנו ננסה להסביר לכם באילו סיטואציות מוטב לכם ללכת על האפשרות הזאת. כך אם כבר לקחת משכנתא, לפחות תוכלו להתמודד איתה בצורה הכי טובה שיש. בדרך הזאת לא תמצאו את עצמכם נתקלים בבעיות.

מחזור משכנתא כאשר הריבית במשק יורדת

הריבית היא חלק בלתי נפרד מהמשכנתא שלכם. ככל שהמשכנתא גדולה, כך גם הריבית גדלה בהתאם. הבנק עושה את הרווח שלו בזכות הריבית שאותה הוא לוקח מכם. הריבית צמודה למדד, ולכן לא פעם היא עשויה לרדת לאחוזי שפל. לכן מוטב כי תמיד תנסו להיות עם האצבע על הדופק, ולוודא מה גובה הריבית העדכני. אם הריבית יורדת באופן ניכר, שווה לכם לבחון אפשרות למחזר את המשכנתא.

מחזור משכנתא

כאשר יכולות ההחזר שלכם השתפרו

המצב הכספי שלכם השתפר מאז שלקחתם את המשכנתא? אם יש לכם אפשרות להגדיל את גובה ההחזר החודשי, תוכלו לנצל את המצב. ברגע שתיקחו משכנתא חדשה במקום המשכנתא הנוכחית, תוכלו לשנות את גובה ההחזר החודשי. ככל שההחזר החודשי יהיה גבוה, כך תוכלו לסיים עם המשכנתא במהירות. המשכנתא עשויה לשבת כמו עצם בגרון אצל לא מעט אנשים. ברגע שתסיימו איתה, תמצאו את עצמכם פותחים דף חדש בחייכם. זה יאפשר לכם לדעת כי חלק נכבד מההוצאה החודשית שלכם נעלמה. כעת תוכלו להתרכז בדברים אחרים חשובים לא פחות.

מחזור משכנתא על מנת לכסות חובות

חוץ מהמשכנתא יכול להיות שיש לכם עוד לא מעט חובות שונים. זה יכול להיות הלוואות שונות שאותן לקחתם או תשלומים שלא שילמתם. לא כדאי לכם לרכז את כל ההוצאות למקום אחד? יש לכם אפשרות למחזר את המשכנתא ולכסות איתה את כל החובות. כך תהיה לכם הוצאה אחת קבועה שתוכלו לדעת עליה ולא ללכת לאיבוד. ברגע שיש המון חובות, אתם עלולים להתבלבל ולא לשלם את התשלומים בזמן. אפשרות נוספת שיכולה להיות רלוונטית היא לקחת הלוואה כנגד נכס.

 

אינכם מצליחים לשלם את ההלוואה

לצערנו לא תמיד המצב הכלכלי משתפר לטובה. ישנם מקרים שבהם המצב הכלכלי רק הופך להיות מאתגר. זה לא אומר שאתם צריכים להשאיר את המשכנתא כפי שהיא. אם לא תצליחו לשלם את המשכנתא זה עלול להיות מקור לבעיות. מוטב לכם לבצע מחזור משכנתא על מנת לסדר את ההחזר החודשי. כך תוכלו להתאים את ההחזר החודשי בהתאם ליכולות ההחזר הנוכחיות. כך לא תמצאו את עצמכם סוגרים את החודש בקושי רב.