מחזור משכנתא: שאלות חשובות שאתם מוכרחים לשאול

למחזר את המשכנתא זה לא דבר של מה בכך. הבחירה באפשרות הזאת יכולה לאפשר לכם לפתוח דף חדש. פתאום תוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו העתיד יראה טוב במיוחד. אך עדיין קיימות המון שאלות שאתם מוכרחים לשאול את עצמכם. מוטב כי תשאלו את השאלות הללו עוד לפני שתתחילו תהליך מחזור משכנתא. הרי בסוף ישנה מטרה אחת שעומדת לכם אל מול העיניים. המטרה היא לגרום לכך שתוכלו להחזיר את המשכנתא ללא כל בעיה. אם תוכלו גם לקצר את תקופת המשכנתא, זה בהחלט יהיה דבר מבורך. אז אילו שאלות אתם צריכים לשאול את עצמכם עוד לפני שתמחזרו את המשכנתא? אנו כאן נעשה לכם מעט סדר.

מחזור משכנתא – מה זה אומר?

גם אם יצא לכם לשמוע את הביטוי הזה לא מעט, מוטב כי תכירו אותו על בוריו. יש כאלה שחושבים שהם יודעים מה זה למחזר משכנתא, אך בפועל הם לא באמת יודעים. כאשר ממחזרים משכנתא לוקחים משכנתא חדשה שאמורה לכסות את המשכנתא הישנה. המשכנתא החדשה אמורה להילקח בתנאים טובים, כאלה שמתאימים לכם. לאחר שתכסו את המשכנתא הישנה, תוכלו להחזיר אך ורק את המשכנתא החדשה. עבור מי שמתקשה להבין מה זה למחזר את המשכנתא, אפשר להגיד שזה לקחת משכנתא חדשה. רק שהפעם לא תעשו את אותן הטעויות שככל הנראה עשיתם בעבר. תוכלו לקחת משכנתא שתפורה בדיוק למידות שלכם, כזאת שתאפשר לכם להחזיר אותה ללא כל בעיה. מי אמר שהמשכנתא חייבת להיות הלוואה שתגביל אתכם בהמשך הדרך?

 

האם חובה למחזר את המשכנתא בבנק?

רוב האנשים מעדיפים לבצע מחזור משכנתא מסיבותיהם שלהם. אך למען האמת, אין חובה למחזר את המשכנתא בבנק. כל אחד רשאי לבחור את המקום שבו הוא ירצה למחזר את המשכנתא, ולהתחיל פרק חדש בחיים. יש כאלה שמעדיפים לבצע את המחזור בבנק שבו הייתה המשכנתא הקודמת. אחרים מעדיפים לבחור בבנק אחר שבו הם ימחזרו את המשכנתא. אם לא די בכך, יש כאלה שממחזרים את המשכנתא אצל גופים חוץ בנקאיים. הכי חשוב מבחינתכם זה לדעת שאתם נמצאים במקום שיספק לכם תחושת ביטחון. הרי לא תרצו למחזר את המשכנתא במקום שיש סביבו סימני שאלה. המשכנתא היא סכום כסף גבוה שתצטרכו לקחת על מנת לכסות חובות. מוטב כי תיקחו אותה ממקום שאתם סומכים עליו בעיניים עצומות.

שאלות שצריך לשאול לפני שממחזרים משכנתא

האם כולם צריכים לבצע מחזור משכנתא?

כמעט לכל אחד מאיתנו יש משכנתא, הרי יוקר המחייה בישראל הוא מהגבוהים בעולם. קשה מאוד לחשוב על זוג צעיר שיכול לרכוש דירה מבלי לקחת משכנתא. אז האם כולם צריכים למחזר את המשכנתא? התשובה היא כמובן שלא. יש כאלה שכרגע המשכנתא שלהם קיימת בתנאים הכי טובים שיש. אם הם ימחזרו את המשכנתא, הם עלולים להריע את התנאים שלה. כמובן שיש אפשרות לקחת הלוואה כנגד נכס או כל אפשרות אחרת שעומדת לרשותם. אך אל תמחזרו את המשכנתא באופן אוטומטי, כי זה לא תמיד הצעד הנכון. אנו מציעים לכל אחד לבחון את המצב ואת האפשרויות השונות שעומדות לרשותו. רק לאחר מכן כדאי להתחיל לחשוב על למחזר את המשכנתא. רק כאשר תהיו בטוחים שזוהי האפשרות הכי טובה שיש.

 

האם הבירוקרטיה מעייפת ומתישה?

בהשוואה ללקיחת משכנתא ראשונה, מחזור משכנתא הוא פחות מעייף ומתיש. כך שאתם צריכים לקחת את זה בחשבון עוד לפני שאתם מתחילים את ההליך. הרי כבר קיבלתם את כל האישורים בתחילת הדרך, ולכן לא יהיה מסובך להשיג אישורים חדשים. אך בו בזמן, כמו כל הליך אחר הוא עשוי לקחת מעט זמן. כך שאם החלטתם למחזר את המשכנתא, מוטב כי תעשו זאת כי מהר שאפשר. כך לא תבזבזו זמן יקר, ותוכלו להכות על הברזל בעודו הוא חם. אם תפספסו את הטיימינג הנכון, זה עלול לגרום לכך שתפסידו לא מעט כסף. השאיפה שלכם חייבת להיות לחסוך כסף וכמובן לנסות להטיב את תנאי המשכנתא. המשכנתא הולכת להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלכם לאורך תקופת זמן ארוכה במיוחד.

כמה אפשר לחסוך באמצעות מיחזור משכנתא?

החסכון הוא הפרמטר המרכזי שאמור להעסיק אתכם בעת מחזור משכנתא. השאיפה היא כמובן לחסוך הכי הרבה שרק אפשר בהשוואה למשכנתא הנוכחית. אם תרצו לדעת כמה תוכלו לחסוך, תוכלו להתייעץ עם אנשי מקצוע שחיים את העולם הזה. יש לא מעט מומחי משכנתאות שישמחו לספק לכם את תמונת המצב המדויקת. הם יסבירו לכם בדיוק כמה תוכלו לחסוך באמצעות האופציה הזאת. לפי הערכות כל מי שממחזר את המשכנתא בצורה נכונה יכול לחסוך אלפי שקלים. שמענו לא מעט סיפורים על אנשים שהצליחו לחסוך אפילו עשרות אלפי שקלים בזכות מחזור נכון. רק תמצאו את הזמן הנכון שבו תוכלו למחזר את המשכנתא הישנה עם משכנתא חדשה.

 

איך אפשר לדעת מתי למחזר משכנתא?

אחרי שקראתם את המאמר כולו, בוודאי הבנתם עד כמה הטיימינג הוא חשוב. יש כאלה שיגידו כי הטיימינג הוא הפרמטר שעושה את ההבדל בהקשר הזה. לכן תרצו לדעת מתי הכי נכון מבחינתכם יהיה למחזר את המשכנתא. העניין הוא שכל אחד יכול לראות את המצב בצורה שהיא מעט שונה. יש כאלה שירצו לבצע מחזור משכנתא בגלל שהם לא עומדים בהחזרים. אחרים יכולים להחליט את המשכנתא כי הם פשוט קיבלו קידום בעבודה. לא חסרות סיבות שבגינן יהיה לכם כדאי למחזר את המשכנתא הישנה. אנו מציעים שבכל כמה שנים תבחנו את הסטטוס הנוכחי ביחד עם איש מקצוע. כך תדעו באיזה שלב יהיה לכם שווה למחזר את המשכנתא ולהתחיל דף חדש.