מיחזור משכנתא: איך מתכננים את ההחזר העתידי?

הגעתם לשלב שבו אתם חושבים על מיחזור משכנתא? אם כך, חובה עליכם להצליח לתכנן את ההחזר כמו שצריך. אם לא תצליחו לבצע את התכנון כראוי, תמצאו את עצמכם חוזרים לנקודת ההתחלה. פתאום יהיה עליכם לקחת שוב משכנתא חדשה, ותמצאו את עצמכם בתוך פלונטר שלא נגמר. אך אם תתכננו את ההחזר העתידי כמו שצריך, תוכלו לדעת כי הפעם זה נגמר. הפעם דאגתם לקחת משכנתא שתוכלו להחזיר אותה. לא תמצאו את עצמכם נאלצים מסיבה כזאת או אחרת למחזר אותה. עם כל היתרונות של מחזור משכנתא, אף אחד לא ירצה למחזר את המשכנתא בקביעות. האידיאל מבחינתכם יהיה לקחת משכנתא שתהיה טובה לכם לאורך זמן.

 

תמיד תנסו לחשוב צעד אחד קדימה

מיחזור משכנתא מחייב אתכם לחשוב על העתיד ולא רק על ההווה. הרי המשכנתא היא הלוואה ארוכת טווח, כזאת שהולכת ללוות אתכם למשך שנים רבות. יש כאלה שפורסים את המשכנתא על פני 20-30 שנה, ולכן ישנו צורך לחשוב על העתיד. לא מעט מהאנשים שממחזרים את המשכנתא עושים את אותה הטעות שהם עשו בעבר. הטעות היא להסתכל על ההחזרים הראשונים אלה שאמורים להתרחש בחודשים הקרובים. אך מה לגבי ההחזרים שאותם יהיה עליכם להחזיר עוד כמה שנים טובות? הרי גם אותם תצטרכו להחזיר בדיוק על פי מה שסיכמתם מול הבנק. אל תעמידו אתכם בסיטואציה שבה תהיו עם הגב אל הקיר. תאפשרו לעצמכם לדעת כי גם ההווה טוב, אך גם העתיד טוב.

תבצעו מיחזור משכנתא אחרי בדיקות מעמיקות

הכי קל מבחינתכם יהיה לרצות למחזר את המשכנתא מבלי לעשות אף בדיקה. אך כמו שאמרנו, זה לא נכון למחזר את המשכנתא באופן קבוע כל כמה שנים. לא תמיד תוכלו להשיג את היתרונות השונים של מחזור משכנתא בכל פעם שתמחזרו אותה. יש לא מעט פעמים שבהם דווקא החסרונות יגברו על היתרונות. לכן עוד לפני שתחשבו למחזר את המשכנתא, כדאי לכם לעשות בדיקה. הבדיקה צריכה לכלול את הפרטים המלאים על המשכנתא שעוד נשארה לכם. בנוסף לכך חשוב גם לבדוק את יכולות ההחזר העתידיים שלכם. אחרי שיהיו לכם את כל הנתונים תוכלו להתקדם קדימה. תוכלו להמשיך קדימה מבלי שתמצאו את עצמכם עושים חישוב מסלול מחדש. המשכנתא תתאים לכם כמו כפפה ליד, בדיוק כמו כל הלוואה אחרת שאותה תיקחו.

 

ההחזרים החודשיים ביחס להכנסות הקבועות

עוד פרמטר שתצטרכו לשים אליו לב בעת מיחזור משכנתא הוא היחס בין ההחזר לבין ההכנסה. אם לא יהיו שינויים מרחיקי לכת, בעתיד תרוויחו פלוס מינוס דומה למה שאתם מרוויחים עכשיו. המשמעות היא שתוכלו לדעת את גובה ההחזר שתוכלו לעמוד בו. ההמלצה שלנו אליכם היא לא לקפוץ מעל לפופיק, דבר שעלול לסבך אתכם. תשתדלו שגובה ההחזר החודשי יהיה שליש מגובה ההכנסות החודשיות. כך תהיה לכם אפשרות להמשיך לנהל אורח חיים רגיל ולא לחוץ במישור הכלכלי. יש לא מעט משפחות שהביאו את עצמן לסיטואציות לא נעימות כי המשכנתא חונקת אותן. אתם מבחינתכם צריכים לעשות כל מאמץ על מנת שתוכלו לחיות חיים נורמליים לצד המשכנתא. אחרי שכבר לקחתם משכנתא אחת, יש לכם אפשרות להבין איפה בדיוק טעיתם.

תכנון החזר עתידי

השתמשו במחשבון מיחזור משכנתא

כיום הטכנולוגיה מביאה לא מעט כלים שיכולים לסייע לכם לעשות החלטות נכונות. תמיד כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע אשר מכירים את תחום המשכנתא על בוריו. לצד התייעצות עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, תוכלו להסתייע בעוד כלים אחרים. כדי שתוכלו להבין מהו ההחזר האידיאלי מבחינתכם תוכלו להשתמש במחשבון מחזור משכנתא. המחשבון הזה יאפשר לכם להבין בערך כמה כסף תוכלו להחזיר כל חודש. חשוב מאוד שתכניסו אל תוך המחשבון את כל הנתונים העדכניים. לאחר מכן תדעו בדיוק כמה תוכלו לשלם, ואיך לא תסבכו את עצמכם בעתיד. בדומה לאפשרות של הלוואה כנגד נכס, השאיפה היא לא לסבך אתכם בעתיד. כי עד שאתם ממחזרים את המשכנתא הישנה, לפחות תפתחו לעצמכם אפיק טוב. אפיק שיאפשר לכם לדעת כי העתיד יהיה טוב מאוד מבחינתכם.

תנסו לקצר את תקופת המשכנתא

זה עשוי להישמע מעט יומרני, אך השאיפה תמיד היא לקצר את תקופת המשכנתא. לא מעט אנשים בוחרים באפשרות של מיחזור משכנתא על מנת לקצר את תקופת המשכנתא. אל תצאו מנקודת הנחה כי ככל שהמשכנתא פרוסה לזמן רב, כך זה יהיה לכם מתאים. ככל שתפרסו את המשכנתא לתקופה ארוכה, כך תצטרכו לשלם סכומים גבוהים לבנק עצמו. הרי הבנק מקבל את החלק שלו בעסקה מהריבית שאותה אתם משלמים בקביעות. ככל שהמשכנתא תהיה פרוסה לזמן רב, כך גם הריבית תהיה משמעותית. למה שלא תאפשרו לעצמכם להתחיל דף חדש ללא משכנתא? אם יש אפשרות לקצר את תקופת המשכנתא תיקחו את האפשרות הזאת בשתי ידיים.

 

החזירו את המשכנתא ללא דאגות

כל מי שלוקח משכנתא צריך להבין כי ההלוואה הזאת היא הלוואה שלא מסתיימת בקרוב. אם לא תדעו לחיות לצד המשכנתא, החיים יהיו לא נעימים בלשון המעטה. יש לא מעט אנשים שמצאו את עצמם קורסים בגלל העניין הזה. לשמחתכם, אתם לא צריכים להגיע למצב הזה ותוכלו לחיות בצורה שונה. מיחזור משכנתא נועד בראש ובראשונה על מנת שתוכלו לחיות לצד המשכנתא. להבין כי לא חייב לחיות עם לחץ מתמיד בכל מה שקשור להחזר העתידי שלה. תוכלו להחזיר את המשכנתא ללא בעיות, ולהמשיך לנהל שגרת חיים רגילה. המשכנתא לא צריכה להיות זאת שמכתיבה מה תעשו בכל יום מחדש. היא צריכה להיות עוד הלוואה שאותה אתם מחזירים לבנק בקצב ובדרך שלכם.