משכנתא הפוכה – עובדות שאתם צריכים להכיר

החלטתם לקחת משכנתא הפוכה? עליכם להכיר את כל העובדות החשובות הקשורות אליה. הלוואה כנגד נכס בדמות משכנתא היא לא עניין של מה בכך. ההלוואה הזאת יכולה להיות קריטית לכל החלטה שתעשו בהמשך הדרך. אם תעשו בחירה נכונה תוכלו לפתוח לעצמכם לא מעט דלתות חדשות. אך מספיקה טעות אחת קטנה כדי שתסבכו את עצמכם מעבר ליכולותיכם. אחרי שתקראו את כל המידע שנציג לכם כאן, יהיו לכם תשובות לכל השאלות. העובדות הללו הן עבודות שלא כולם מכירים או מודעים אליהן. אז למה שלא תכירו את כל הפרטים הכי חשובים? הם אלה שיהפכו את הבחירה הסופית לבחירה שתוכלו להתגאות בה.

משכנתא הפוכה משאירה את הנכס בבעלותכם

יש כאלה שחושבים כי כאשר הנכס משמש כבטוחה, הם מאבדים את הבעלות עליו. המציאות היא שונה, ולכן חשוב מאוד שתכירו אותה בדיוק כפי שהיא. כאשר הנכס משמש כבטוחה להחזר המשכנתא, הבעלות לא משתנה בשום צורה. כל מה שקורה זה שטאבו נרשמת הערה על כך שהנכס משמש כבטוחה למשכנתא. כך שאם בעל הדירה לא יחזיר את המשכנתא, הבנק יכול לפעול באמצעים העומדים לרשותו. מבחינת מי שמתגורר בתוך הדירה עצמה לא אמור להיות הבדל מיוחד. החיים ימשיכו כרגיל, רק שתוכלו להגשים את כל החלומות.

עובדות על משכנתא הפוכה

לא חייב לקחת את המשכנתא מהבנק

זה נכון שרוב האנשים מעדיפים לקחת משכנתא ישירות מהבנק. אך חשוב שתדעו כי אין חובה לקחת משכנתא הפוכה ישירות מהבנק. כל אחד יכול לבחור את הגוף שממנו הוא מעדיף לקחת את ההלוואה הספציפית הזאת. כמו הלוואות אחרות, גם משכנתא שכזאת ניתן לקחת מגופים חוץ בנקאיים. כל מיני גופים גדולים שגם הם מאפשרים לקחת משכנתא בסדרי גודל שונים. כל מה שנשאר לכם לעשות זה רק לבחור את גובה המשכנתא הרצויה לכם.

משכנתא הפוכה לא נפרסת להחזרים חודשיים

בשונה ממשכנתא רגילה, את המשכנתא ההפוכה אינכם מחזירים בתשלומים חודשיים. המשכנתא הזאת יכולה להיות מוחזרת באחת מבין שתי האפשרויות הבאות. האפשרות הראשונה היא במקרה שבו תחליטו למכור את הדירה. בסיטואציה כזאת יהיה עליכם לכסות את המשכנתא מהסכום שתרוויחו עליה. אפשרות נוספת להחזר היא במקרה של פטירת בני הזוג שעליהם רשומה המשכנתא. כמובן שאם יש לכם את סכום המשכנתא בהישג יד תוכלו להחזיר אותה בכל עת.

 

לא מקבלים משכנתא בשווי הנכס כולו

אם יצא לכם לחשוב כי תקבלו משכנתא בגובה של הנכס עצמו, המציאות היא מעט שונה. לכל בנק יש את המדיניות שלו בהקשר הספציפי הזה. יש בנקים שמאפשרים לקחת משכנתא גבוה ואחרים שקצת פחות. רוב הבנקים יכולים לתת משכנתא הפכוה בגובה של 30-60% מערך הנכס. אחרי שתדעו מהו שווי הנכס יהיה לכם קל להבין כמה משכנתא תוכלו לקבל.