משכנתא הפוכה – האם באמת כדאי לקחת אותה?

הגעתם לגיל מבוגר, והבנק מסרב לתת לכם משכנתא חדשה? במקרה כזאת מרחב האפשרויות שעומד לרשותכם הוא מצומצם. האפשרות הראשונה תהיה פשוט לנסות להסתדר עם הכסף שאותו חסכתם עד כה. הסכומים אולי נמוכים, אך עבור חלק מהאנשים הסכומים האלה מספקים. האפשרות השנייה היא לקחת משכנתא הפוכה, המשכנתא הכי אטרקטיבית עבור בני גיל הזהב. אנשים שחצו את גיל ה-60 ומבינים כי הגיע הזמן להגשים את כל החלומות. מכאן עולה השאלה, האם באמת שווה לקחת הלוואה כנגד נכס בדמות משכנתא? זוהי בהחלט שאלה משמעותית עם לא מעט הסתעפויות. תשובה חד משמעית אומנם אין, אך תוכלו לקבל מעט תובנות.

משכנתא הפוכה היא לא מסוכנת

לא מעט מהאנשים שחושבים על משכנתא שכזאת מדמיינים את הנורא מכל. אותם אנשים מדמיינים שהם פשוט מפסידים את הבעלות על הדירה שנמצאת ברשותם. חשוב להבהיר כי סיטואציה שכזאת לא באמת אמורה להתרחש באף שלב. הבעלות על הדירה נשארת אצלכם בידיים, מבלי שיהיה שום שינוי משמעותי. אז מה כן משתנה? השינוי היחיד הוא שתצטרכו בשלב כזה או אחר להחזיר את המשכנתא. בין אם מכסף שאותו חסכתם לאורך השנים או בשלב שבו תחליטו למכור את הדירה. אך כל עוד תעשו זאת בצורה נבונה, לא אמורות להיות בעיות.

האם כדי לקחת משכנתא הפוכה

התייעצו עם מומחים בתחום המשכנתא

מה שנכון עבורכם לא בהכרח יהיה הצעד הנכון עבור אנשים מבוגרים אחרים. אז מה עושים במצב כזה? פשוט מתייעצים עם מומחים אשר חיים את העולם הזה. הם יצליחו להגיד לכם בדיוק מה נכון לכם בכל נקודת זמן. האם שווה לכם לקחת משכנתא הפוכה או שמה קיימות אלטרנטיבות אחרות. כל צעד שעושים בגיל הזהב חייב להיות כזה שלוקח בחשבון את כל האפשרויות. מצד אחד תרצו לחיות את החיים ולהנות עד כמה שאפשר, ומצד שני לא תרצו לאבד הכל.

 

משכנתא הפוכה יכולה לכסות משכנתא ישנה

יש לכם משכנתא ישנה שאתם מתקשים להחזיר אותה? תוכלו לקחת משכנתא חדשה ולהעמיד את הנכס כבטוחה להחזר. בדרך הזאת תוכלו להפחית את ההחזרים החודשיים, ולאפשר לעצמכם לחסוך כסף בצד. האפשרות הזאת היא אפשרות שתסייע לכם לפתוח דף חדש על באמת. מגיע לכם בגיל מבוגר יחסית להשאיר מאחור את כל ההחזרים החודשיים שבוודאי חונקים אתכם. אף אחד לא צריך להגיע לגיל הפנסיה עם הלשון בחוץ.

תבדקו את כל האלטרנטיבות הקיימות

מובן מאליו שאתם לא צריכים לבחור באפשרות של משכנתא הפוכה כאפשרות הראשונה. אם יש אלטרנטיבות אחרות שנשמעות טוב, תוכלו לבחור בהן. אך עדיין תזכרו כי האפשרות הזאת תמיד נמצאת על השולחן. האפשרות הזאת יכולה להעניק ללא מעט אנשים אפשרות לרדוף אחרי החלומות. כל עוד אנו נמצאים כאן מוטב לרדוף אחרי החלומות ולא להשאיר אותם בלתי ניתנים להשגה.