משכנתא הפוכה: למי המשכנתא הזאת מתאימה?

יוקר המחייה בישראל מביא כמעט כל זוג צעיר לקחת משכנתא על מנת להפוך חלומות למציאות. נדיר מאוד למצוא זוגות שהיו מסוגלים לרכוש דירה מבלי לקחת משכנתא. לפיכך המשכנתא היא ההלוואה הכי מבוקשת שיש, זאת שכולם צריכים לקחת אותה. תוכלו למצוא כל מיני סוגים של משכנתאות שונות, ועליכם להכיר את כל האפשרויות. משכנתא הפוכה הפכה להיות גם היא לאחת מהמשכנתאות הכי מבוקשות בעידן הנוכחי. מה המשמעות של המשכנתא הספציפית הזאת ועבור מי היא מיועדת? את התשובות לשאלות הללו תוכלו למצוא במאמר הבא. בדיוק כמו הלוואה כנגד נכס, גם כאן תצטרכו לקבל תשובות לכל שאלה. כך לא תעשו החלטה שאולי תצטערו עליה בהמשך הדרך.

משכנתא הפוכה – משכנתא כנגד נכס

בישראל חיים לא מעט אנשים שיש ברשותם נכס, ורוצים לרכוש נכס נוסף. רכישת נכס נוסף מגיעה ביחד עם הוצאות כבדות על כל המשתמע מכך. אך לחלק מאותם אנשים עדיין קיימת משכנתא שאותה הם עוד צריכים להחזיר. במקרה כזה לקיחת משכנתא רגילה איננה אפשרית. הפתרון הכי טוב הוא לקחת משכנתא כנגד נכס. כלומר הנכס משמש כבטוחה להחזר המשכנתא במועד שנקבע מראש. את המשכנתא לא מחזירים בתשלומים חודשיים, מחזירים את כל הסכום במועד מוסכם על הלווה והבנק.

 

רלוונטית בעיקר עבור בני הגיל השלישי

אנשים בני הגיל השלישי אינם יכולים לקחת משכנתא רגיל מפאת גילם. הבנק אינו בטוח כי אותם אנשים יהיו מסוגלים להחזיר את המשכנתא בשלמותה. אל תשכחו כי משכנתא היא הלוואה אשר נפרסת על פני כמה שנים טובות. משכנתא הפוכה נועדה על מנת לאפשר לאותם אנשים לקחת הלוואה גדולה לכל צורך. בין אם הם רוצים לרכוש נכס לאחד הילדים או אפילו סתם לשדרג את אורח החיים. הרי כל עוד הבנק מאשר, לא אמורה להיות בעיה לקחת משכנתא.

היתרונות להלוואה כנגד נכס

משכנתא הפוכה לא מיועדת לזוגות צעירים

זוגות צעירים פחות יכולים להרשות לעצמם לקחת משכנתא שכזאת. הסיבה היא שהמשכנתא הזאת יכולים לקחת רק אנשים שיש ברשותם נכס כזה או אחר. לרוב הזוגות הצעירים בישראל אין נכס משלהם, והם רוצים לקחת משכנתא כדי לרכוש נכס. המשמעות היא שכל זוג צעיר שרוצה לקחת משכנתא יעשה זאת בדרך המקובלת. אולי בעתיד אותו זוג צעיר שלוקח היום משכנתא רגילה יצליח לקחת את המשכנתא הזאת.

מינימום סכנה עם מקסימום תועלת

לא מעט אנשים חוששים כי משכנתא הפוכה מביאה איתה סכנה מרובה. אך בואו נודה על האמת, כמעט ולא קיימת סכנה בהקשר הזה. המשכנתא ההפוכה מאפשרת לזוגות שעברו את גיל 60 להגשים את החלומות שלהם. אין סיבה שגם בגיל מבוגר אנשים לא יוכלו לקחת משכנתא משלהם. הדירה שמשמשת בטוחה להלוואה מאפשרת לכל אותם אנשים להגשים את החלום שלהם.