משכנתא הפוכה: כל המידע שאתם מוכרחים לדעת!

משכנתא הפוכה הפכה להיות ההלוואה האידיאלית לכל מי שעבר את גיל 60. לרוב כאשר יוצאים לפנסיה מגיעה גם הרצון להגשים את כל החלומות. המשכנתא הספציפית הזאת יכולה לגרום לכך שכל החלומות ירקמו עור וגידים. אך לפני שאתם לוקחים משכנתא שכזאת, בוודאי תרצו לשמוע עליה פרטים. במה בדיוק היא שונה מהלוואה או ממשכנתא רגילה שיצא לכם לקחת עד כה? במאמר הבא אנו נסייע לכם לדעת את כל התשובות. כך לפני שתיקחו משכנתא כל כך משמעותית, תדעו כי היא מתאימה לכם כמו כפפה ליד.

מה זה משכנתא הפוכה?

כמו שכבר אמרנו הכוונה היא להלוואה אשר מיועדת לאנשים שחצו את גיל 60. אותם אנשים צריכים שתהיה בבעלותם דירת מגורים ששווי לכל הפחות מיליון שקלים. הדירה משמשת בתור בטוחה להחזר המשכנתא, כך הבנק לא לוקח סיכונים מיותרים. אתם תמצאו את עצמכם מגשימים את החלומות, ולא מוותרים עליהם באף שלב. מי אמר שבגיל 60 אי אפשר לקחת הלוואה על מנת לממן כל מה שבא לכם.

משכנתא הפוכה - למה כדי לקחת

מהם היתרונות של ההלוואה הזאת?

ההלוואה הזאת בשונה מהלוואות אחרות מגיעה בתנאים נוחים במיוחד. ראשית אין חובה להחזיר את המשכנתא בסכום חודשי לבנק. אתם אלה שקובעים מהי הדרך שתהיה לכם הכי נוחה להחזיר את ההלוואה. בנוסף לא ניתן למצוא המון הלוואות המיועדות לבני 60 ומעלה. הבנקים מסרבים לתת לאנשים מבוגרים הלוואה מהחשש שהם לא יצליחו להחזיר אותה. משכנתא הפוכה משנה את חוקי המשחק, ומאפשרת לבני 60 ומעלה לקחת הלוואה כנגד נכס ללא כל בעיה.

 

אצל מי נמצאת הבעלות על הנכס?

לא מעט אנשים נוטים לחשוב כי במסגרת משכנתא הפוכה הבעלות על הנכס עוברת לבנק. הטעות הזאת היא טעות נפוצה שבגללה לא מעט אנשים נמנעים מלקחת הלוואה שכזאת. הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן, כך שלא תפספסו הזדמנות חד פעמית. הבעלות על הנכס נשארת אצלכם, ואתם מבחינתכם לא מרגישים באף שוני. תוכלו למכור את הנכס בכל רגע נתון, ולכסות את ההלוואה מתי שמתחשק לכם. זה מה שהופך את ההלוואה הזאת להיות מאוד רלוונטית לזוגות מבוגרים.

מאיזה סיבה כדאי לקחת משכנתא הפוכה?

האמת היא שלא חסרות סיבות שבגללן כדאי לקחת הלוואה שכזאת. ההלוואה הזאת יכולה להגיע בכל סכום, כך שאתם רק צריכים לקבוע את הסכום הדרוש. יש כאלה שלוקחים משכנתא כזאת על מנת לרכוש דירה חדשה. אחרים לוקחים את ההלוואה על מנת לכסות חובות קיימים ולפתוח דף חדש. זה לא באמת משנה מאיזה סיבה תרצו לקחת את ההלוואה. אם אתם צריכים סכום כסף באופן בהול, זוהי אפשרות ששווה לקחת אותה בחשבון. כך תוכלו לקבל את הכסף ממקור אמין ללא כל בעיות. מה אתם נותנים בתמורה? מספקים את הדירה שבבעלותכם בתור בטוחה להחזר ההלוואה בזמן שמתאים לכם.