הלוואה כנגד נכס – אופציה מעולה שיכולה להתאים לכולם

רוצים לקחת הלוואה גדולה, אך הבנק מסרב לתת לכם אותה? לפני שאתם מרימים ידיים, כדאי שתכירו את האפשרות של הלוואה כנגד נכס. האפשרות הזאת הפכה להיות מאוד פופולארית בשנים האחרונות, ואנשים רבים מעדיפים לבחור בה. מדוע שתצטרכו לשעבד את הנכס על מנת לקחת את ההלוואה? הסיבה המרכזית היא שכל בנק יבקש לראות בטחונות. בטחונות שיוכיחו כי יש לכם את היכולת להחזיר את ההלוואה בתנאים שנקבעו מראש. אם לבנק יהיה ספק מסוים, הוא יסרב לתת לכם את ההלוואה. במקרה כזה תוכלו לשעבד את הנכס שברשותכם על מנת לקבל את ההלוואה בתנאים שונים.

מה המשמעות של הלוואה כנגד נכסים?

הלוואה כנגד נכס היא הלוואה רגילה שניתן לקחת אותה במהירות ובקלות. את הלוואה ניתן לקחת על ידי רישום הערת אזהרה בטאבו. המשמעות היא שהבנק מבטיח לעצמו את החזר ההלוואה על ידי שעבוד הנכס. כך שאם חלילה לא תצליחו להחזיר את ההלוואה, יהיה ניתן למכור את הנכס. בדרך הזאת תוכלו להתגבר על לא מעט מכשולים שעשויים לצוץ בדרך. מכשולים שלא אמורים להיות קיימים אם תבחרו דווקא באפשרות הספציפית הזאת.

מה חובה לדעת על הלוואה כנגד נכס?

  • בשונה מהלוואות אחרות שעלולות לקחת זמן רב, כאן הסיטואציה שונה בתכלית. תוכלו לקבל את ההלוואה תוך זמן קצר, כל זאת בזכות שעבוד הנכס. אם הינכם נדרשים לקחת הלוואה תוך זמן קצר, האפשרות הזאת יכולה להציל אתכם. פתאום תבינו כי לא חייב להיכנס אל תוך הליכים בירוקרטיים מתישים בעת לקיחת ההלוואה.
  • את ההלוואה ניתן לקחת ללא הון התחלתי, דבר שעשוי להישמע לכם מאוד מוזר. כיום על מנת לקחת הלוואה יהיה עליכם להציג הון התחלתי גבוה יחסית. האפשרות הזאת תהיה מאוד אפקטיבית עבור כאלה שלא הצליחו לחסוך מספיק כסף. אנשים שיש להם נכס על שמם, ומוכנים לשעבד אותו על מנת לקחת את ההלוואה.
  • ניתן לקחת הלוואות גבוהות מאוד, כל זאת בהתאם לשווי הנכס שברשותכם. ככל שהשווי של הנכס יהיה גבוה – כך תוכלו להגדיל את ההלוואה. זוהי הסיבה שבגללה לא מעט אנשים בוחרים לקחת את ההלוואה הזאת. הם מבינים שרק אחרי שעבוד הנכס, הם יוכלו לקחת הלוואה גבוהה מבלי לרוקן את החסכונות.
  • הנכס שאר בבעלותם! הבעלות על הנכס לא משתנה, ואתם מבחינתכם לא תרגישו בשינוי. השינוי היחיד יקרה רק כאשר תתקשו להחזיר את ההלוואה. במקרה כזה לבנק יש את היכולת למכור את הנכס על מנת להחזיר את הכסף. כל עוד תצליחו להחזיר את ההלוואה, לא תרגישו בשינויים משמעותיים שתשימו אליהם לב.
הלוואה כנגד נכס לכולם

באילו מקרים אפשר לקחת הלוואה כנגד נכס?

הלוואה כנגד דירה או כל סוג אחר של נכס יכולה להיות רלוונטית למגוון מצבים. היא יכולה להיות רלוונטית כל עוד יש ברשותכם נכס שעומד בקריטריונים. את ההלוואה תוכלו לקחת על מנת לממן חוב שיש ברשותכם. ההלוואה הזאת יכולה להיות מעולה עבור השקעות שונות עם תשואה גבוהה. לא משנה מהן הסיבות שבגללן תרצו לקחת את ההלוואה. תוכלו לקחת אותה מהבנק או מכל גוף אחר בתמורה לשעבוד הנכס. כמובן שתוכלו להתייעץ עם איש מקצוע מיומן כדי לוודא שאתם בדרך הנכונה. לא בכל יום יוצא לכם לקחת הלוואה גדולה, ולכן מוטב כי תסירו את כל סימני השאלה.

מהו הסכום המקסימלי שניתן להלוואת?

התשובה לשאלה הזאת היא אינה אחידה, ומשתנה בהתאם לסיטואציה בשטח. הסיבה לכך היא שלכל גוף יש את התנאים שלו, ולכן חובה עליכם לבחון כל אפשרות. רוב הגופים השונים מוכנים לתת הלוואה בגובה של 60-80% משווי הנכס. המשמעות היא שככל שהשווי של הנכס יהיה גבוה, כך תוכלו להגדיל את גובה ההלוואה. אם תדעו מראש את גובה ההלוואה הרצויה, תוכלו לבחור את הגוף שממנו תיקחו את ההלוואה. חשוב לציין כי לא רק הבנקים בישראל יכולים לספק הלוואה כנגד נכס. יש עוד המון גופים אחרים שתוכלו לפנות אליהם על מנת לקחת הלוואה מהסוג הזה. כך שאל תוותרו אפילו אם הבנק סירב, יש עוד אפשרויות אחרות. תמיד תוכלו לבחון את כל האפשרויות על מנת שתדעו כי אתם בדרך הנכונה.

האם לקוח מוגבל יכול לקחת הלוואה כנגד נכס?

בהחלט כן! זוהי הסיבה שהדגשנו כי הלוואות כנגד נכס לא חייב לקחת ישירות מהבנק. אם אתם מוגבלים בבנק מסיבות כאלה או אחרות, תוכלו לפנות לגופים אחרים. גופים חוץ בנקאיים אשר גם הם יכולים להעמיד לרשותכם הלוואה בתנאים טובים יחסית. לא מעט אנשים אשר מוגבלים בבנק רואים באפשרות הזאת כאפשרות היחידה שעומדת לרשותם. אנשים שמוגבלים בבנק יכולים להתקשות לחסוך הון עצמי – אך יכול להיות ברשותם נכס. לאחר שהם ישעבדו את הנכס לטובת ההלוואה, הם יצליחו להשיג את הסכום המבוקש.

האם ניתן לקחת הלוואות כנגד נכס עם משכנתא?

גם כאן התשובה היא חיובית, אין בעיה לקחת הלוואה כנגד נכס עם משכנתא בבנק. המשכנתא אינה מהווה מכשול ללקיחת הלוואה מהסוג הזה. כך שאם עד כה חששתם שזה בלתי אפשרי – המציאות עשויה להיות שונה ממה שנדמה לכם. תוכלו לקחת הלוואה בסכומים גבוהים מאוד, סכומים שעונים לציפיות שלכם. יש כאלה שרוצים לממן שיפוץ או הוצאות גדולות אחרות עם ההלוואה. ברגע שתשעבדו את הנכס תוכלו לראות איך החיים הופכים להיות קלים מאוד. לא תמצאו את עצמכם נדרשים להביא כסף רב מהבית. תוכלו לפרוס את הלוואה לתקופה ארוכה יחסית אפילו אם היא תקופה מקבילה למשכנתא. העיקר שתצליחו בסופו של יום להחזיר את הסכום שעליו התחייבתם. מי אמר שחייב להביא הון עצמי על מנת לקבל הלוואה גדולה?